Képes londoni útibeszámoló

Diákszemmel Egyéb Hírek Iskolai élet Kiemelt

Londoni utazás 2019. 04. 07-13.

(„Londonban, hej, van számos utca…”)

Az utazással sok mindenki vágya teljesülhetett, mivel voltak olyanok is, akik életükben először látták Anglia szépségeit.Csapatunk a Mindszenty József Gimnázium tanulóiból és iskolánk 14. L, 11. C és a 10. D tanulóiból állt, akikkel még most is szívesen beszélgetünk a szünetekben, ha időnk engedi.

2019. április 7. vágtunk neki a 13 órás útnak, amivel végig szeltük Európa három országát, Ausztriát, Németországot és Franciaországot. Első szállásunk a francia-német határon volt Metzben, itt csak egy éjszakát töltöttünk.

Másnap újra felszálltunk a buszra és egy 4 órás út után átkeltünk a Csalagúton.

A Csalagút egy 50,5 km hosszú vasúti alagút a La Manche csatorna alatt a Doveri-szorosnál, ami a Dover melletti Folkestone-t köti össze a franciaországi Coquelles városával. Ezt az 50,5 km utat körülbelül 30 perc alatt tette meg a vonat.

Az útlevélellenőrzés és a vonatozás után végre megérkeztünk Angliába, ahol először Canterbury csodálatos városában néztünk szét. Szabadprogram keretében sétálgattunk a középkori utcákon, megtekintettük a Ferde házat és megkóstolhattuk a helyi étel különlegességeket. Innen az utunk a főszálláshoz vezetett East Churchbe.

Másnap reggel London felé vettük az utat, ahol sajnos sikerült megtapasztalnunk az igazi „angol időjárást”, de ez nem tudta elrontani a kedvünket a városnézéstől. Megtekintettük a Westminster negyed turista látványosságait, a Big Ben toronyórát, a Parlamentet, a Trafalgar Square-t, a Downing Street-et, a Buckingham Palace-t, és a Saint-James parkban mókusokat is láttunk.

Délután ellátogattunk a London Transport Museumba, ahol múlt századbeli londoni közlekedési eszközöket láttunk. A múzeum után szabadprogram volt a Covent Garden piactéren, ahol utcai művészek szórakoztattak minket.

Másnap felszálltunk a London Eye-ra, ahonnan 135m magasból csodálhattuk meg a várost és Temzét. A London Eyeról leszállva a környéket bejárva újabb érdekességeket figyelhettünk meg, mint például Shakespeare Globe színházát és egy kocsmát, mely már 500 éve üzemel. Ezután ellátogattunk a Madame Tussauds viaszmúzeumba, ahol hírességek és történelmi személyek valósághű szobrával fényképezkedtünk, majd szabadprogram következett az Oxford Street-en.

Másnap London Kensington negyedébe utaztunk, ahol meglátogattuk a Science Museumot. Itt láttunk múlt századbeli gőzgépeket, megismerhettük az űrkutatás történetét és megismerhettük magunkat az interaktív „Who am I?galérián.

A múzeum után elmentünk a híres Harrods áruházba, ahol olyan vílághírű márkákkal ismerkedhettünk meg, mint például a Dior és a Coco Chanel, majd séta után elértük Chinatown-t, ami a Soho-ban található.

A következő napon sajnos már el is elhagytuk Angliát, és utunkat vettük hazafelé. Komppal keltünk át a tengeren,hátunk mögött hagyva Dover fehér szikláit, és még mielőtt hazaértünk volna, megnéztük Belgiumban, Brugge városát, ahol különleges sült krumplit ettünk és senki nem hagyhatta ki az igazi belga csoki ízét sem. Délután Hollandián keresztül értünk el Köln-ig, ahol megszálltunk éjszakára. Másnap kora reggel indultunk Magyarország felé, és a késő esti órákban újabb 13 órás buszozás után hazaértünk.

Számos új  tapasztalatokat és élményeket szereztünk az út során, és reméljük, hogy majd lesz  lehetőségünk, hogy visszatérjünk Londonba mégegyszer.

Ezúton szeretnénk köszönetet mondani a szüleinknek, Pálfy Angelika és Baka Gabriella tanárnőknek, hogy elkísértek minket, a Challenge Travel utazási irodának és a Mindszenty iskolának, hogy velük utazhattunk.

”Dőlünk a házzal együtt” (Canterbury, Ferde ház)

(London, Trafalgar Square)

(Kilátás a London Eye-ból)

(Belgium, Brugge)

”A szögek, a fények, minden jó” (London)